Sitemize üye olarak beğendiğiniz içerikleri favorilerinize ekleyebilir, kendi ürettiğiniz ya da internet üzerinde beğendiğiniz içerikleri sitemizin ziyaretçilerine içerik gönder seçeneği ile sunabilirsiniz.
Sitemize üye olarak beğendiğiniz içerikleri favorilerinize ekleyebilir, kendi ürettiğiniz ya da internet üzerinde beğendiğiniz içerikleri sitemizin ziyaretçilerine içerik gönder seçeneği ile sunabilirsiniz.
Üyelerimize Özel Tüm Opsiyonlardan Kayıt Olarak Faydalanabilirsiniz
Nick Turley, 2022 yılında ChatGPT’nin başkanı olarak OpenAI’ya katıldığında, şirketin araştırmalarını ticarileştirmekle görevlendirilmişti. Bu hedefe doğru büyük adımlar atarak ürünü haftalık 800 milyon aktif kullanıcıya ulaştırdı. Turley şimdi daha da büyük bir adım atmak istiyor: ChatGPT’yi üçüncü taraf uygulamalarla dolu yeni bir İşletim Sistemine dönüştürmek .
Turley, ChatGPT’yi bir işletim sistemine dönüştürmek için web tarayıcılarından ilham aldığını söylüyor. Son on yılda tarayıcılar, çeşitli web uygulamaları sayesinde insanların bilgisayarlarda çalıştığı ana platform haline geldikleri için (macOS veya Windows gibi gerçek anlamda olmasa da) yeni bir işletim sistemi türü olarak ortaya çıktı. Turley, ChatGPT’nin de benzer şekilde gelişeceğini düşünüyor: İnsanların yazılımlarla etkileşim kurma biçimini değiştirebilecek bir platform.
OpenAI bir süredir bu fikrin peşindeydi. Şirket, 2023 yılında ChatGPT eklentileri ve GPT Mağazası gibi bir dizi “AI uygulama mağazası” projesini piyasaya sürdü . Bu ürünler pek tutmadı, ancak OpenAI bu sefer daha iyi bir yaklaşım benimsemiş gibi görünüyor.
Uygulama lansmanları, OpenAI’nin ChatGPT’yi bir e-ticaret destinasyonuna dönüştürme arzusuyla örtüşüyor . Expedia, DoorDash ve Uber’den gelen uygulamalar, ChatGPT’de daha fazla işlem yapılmasını sağlayabilir ve OpenAI artık bu işlemleri kolaylaştırıp gelir elde edebilir . Bir ürünün ChatGPT’de yer alması, hem üçüncü taraflar hem de OpenAI için önemli bir iş kaynağı olabilir.
Bu, OpenAI’nin geliştiricilere yönelik bugüne kadarki en etkileyici teklifi olabilir. Üçüncü taraflar artık ChatGPT’nin 800 milyon kullanıcısına günlük konuşmaları sırasında ulaşabiliyor. Uygulamalar, ayrı bir widget deposunda değil, ChatGPT’nin temel deneyiminin bir parçası. Geliştiriciler ayrıca, şirketlerinin verilerine bağlı sohbet robotlarının ötesinde, ChatGPT’de daha etkileşimli deneyimler de oluşturabiliyor.
Amazon eczanesi Reçeteli İlaçlar için Otomatlar piyasaya sürüyor.
Amazon, One Medical kliniklerinde reçeteli ilaç otomatlarının hizmete girdiğini duyurdu . Amazon Pharmacy tarafından işletilen yeni ofis içi kiosklar, hastaların randevularından hemen sonra reçetelerini almalarına olanak tanıyor.
Amazon Eczane Kioskları, Aralık ayından itibaren Los Angeles’taki One Medical mağazalarında satışa sunulacak ve Amazon kısa süre içerisinde daha fazla mağazaya yayılmayı planlıyor.
Bir sağlık hizmeti sağlayıcısı reçete yazdıktan sonra, hastalar reçetenin Amazon Eczanesi’ne gönderilmesini ve ofis içi kiosklardan teslim alınmasını seçebilirler. Hastalar daha sonra Amazon uygulamasından ödeme yapmak için telefonlarını kullanırlar ve Amazon, ilaçların genellikle “dakikalar içinde hazır” olduğu söyleniyor.
Kiosklarda antibiyotikler, inhalerler (astım ilaçlarını akciğerlere ulaştıran araçlar) ve tansiyon ilaçları da dahil olmak üzere yaygın olarak reçete edilen çeşitli ilaçlar bulunmaktadır. Amazon, her kioskun envanterinin, ilgili ofis konumunun reçeteleme modellerine göre özelleştirildiğini ve kontrollü maddeler ile soğutulması gereken ilaçların kiosklar aracılığıyla temin edilemediğini belirtmiştir.
Hastalar, mevcut indirimler ve tahmini sigorta katılım payları dahil olmak üzere ön maliyetleri görmek için Amazon uygulamasını kullanabilecek ve ihtiyaç duymaları halinde video veya telefon görüşmesi yoluyla o anda uygun olan eczacıya bağlanabilecekler.
Amazon Pharmacy’nin operasyonlardan sorumlu başkan yardımcısı Hannah McClellan, bir basın açıklamasında, “Hastaların doktorlarıyla görüştükten sonra eczaneye ekstra bir ziyaret yapmak zorunda kaldıklarında, birçok reçetenin karşılığının olmadığını biliyoruz” dedi.
ABD’deki eczane zincirleri zor günler geçiriyor; Bu zincirlerden; Rite Aid geçen hafta kalan tüm mağazalarını kapattı; CVS 2021’den bu yana 1.000’den fazla mağazasını kapattı; Walgreens ise geçtiğimiz yıl 500 mağazasını kapattı.
Amazon’un yeni kiosklarının fiziksel eczane işletmelerini daha da fazla etkilemesi mümkün gibi görünüyor.
Kioskların lansmanı, Amazon’un sağlık sektöründeki varlığını genişletme yolundaki son hamlesini işaret ediyor. Amazon, 2018’de online eczane PillPack’i 750 milyon dolara satın almış ve ardından 2020’de Amazon Pharmacy’yi piyasaya sürmüştü. İki yıl sonra ise birincil sağlık hizmeti sağlayıcısı One Medical’ı satın aldı .
Google’ın sanal alışveriş deneme aracı daha fazla ülkeye yayılıyor, artık ayakkabıları ayaklarınızda deneyerek sipariş verebileceksiniz.
Google, kullanıcıların kıyafetleri sanal olarak denemelerine olanak tanıyan yapay zeka özelliğinin Avustralya, Kanada ve Japonya’ya genişletildiğini duyurdu. Teknoloji devi ayrıca, bu özelliğin artık kullanıcıların ayakkabıları sanal olarak denemelerine olanak tanıdığını da duyurdu.
Özellik, kullanıcılardan gerçek kıyafetlerin üzerlerinde nasıl duracağını görmek için bir fotoğraf yüklemelerini istiyor. Artık kullanıcılar, farklı ayakkabı çiftlerinin üzerlerinde nasıl duracağını görselleştirebiliyor.
Bir ayakkabıyı sanal olarak denemek için kullanıcıların Google’daki herhangi bir ürün listesine dokunmaları, “Dene” butonuna tıklamaları ve ardından boydan boya bir fotoğraflarını eklemeleri gerekiyor. Birkaç saniye sonra, listedeki ayakkabıları dijital bir versiyonda görebilecekler. Kullanıcılar, görseli kaydedebilir veya başkalarıyla paylaşabilirler.
Lansman, Google’ın kullanıcıların yapay zeka kullanarak sanal olarak kıyafet denemelerine olanak tanıyan özelliğini tanıtmasından iki ay sonra gerçekleşti. Google daha önce de sanal deneme teknolojisi sunmuş olsada, önceki özellikler, ürünleri çeşitli modellerin vücutlarında göstermeye odaklanmıştı. Yeni yapay zeka özelliğiyle şirket, kullanıcıların kıyafetleri kendi vücutlarının sanal bir versiyonunda denemelerine olanak sağlamaya başladı.
Google, sanal deneme alanına başka şekillerde de yatırım yapıyor. Teknoloji devi, Haziran ayında yapay zeka kullanarak farklı kıyafetlerin üzerinizde nasıl durabileceğini görselleştiren Doppl adlı deneysel bir uygulama başlattı.
Artık ayakkabıları da kapsayan sanal deneme özelliği ve Doppl aynı üretken yapay zeka teknolojisiyle desteklensede, Doppl, alışveriş yapanların sanal deneme deneyimini daha da derinleştirmelerine ve kişisel stillerini oluşturmalarına yardımcı olmak için tasarlandı. Ayrıca Doppl, kullanıcıların kıyafetin gerçek hayatta üzerlerinde nasıl duracağına dair daha iyi bir fikir edinebilmeleri için yapay zeka destekli videolar da oluşturabiliyor.
Sanal deneme teknolojisini hayata geçiren tek şirket Google değil; Amazon ve Walmart da benzer özellikleri tanıttı.
İnstagram, bir ödül programı başlattığını duyurdu. Önümüzdeki hafta 25 içerik üreticisine altın yüzük takılacak. Şirket, yeni ödül programının, kültür değiştiren ve sınırları yıkan dünya çapındaki içerik üreticilerini ödüllendireceğini belirtiyor.
Yeni ödül programının jüri heyetinde Instagram’ın patronu Adam Mosseri, yönetmen Spike Lee, tasarımcı Marc Jacobs, YouTuber Marques Brownlee, oyuncu Yara Shahidi, makyaj sanatçısı Pat McGrath ve daha fazlası yer alıyor.
Kazananlar, İngiliz moda tasarımcısı Grace Wales Bonner tarafından tasarlanan fiziksel bir yüzüğün yanı sıra Instagram profillerinin etrafına dijital bir altın yüzük de takacaklar. Ayrıca, akış gönderilerini beğendikleri zaman görünen özel bir “Beğen” düğmesi tasarlayabilecekler. Kazananlar herhangi bir maddi ödül almayacak.
Bu hamle, Meta’nın son birkaç yıldır içerik üretici ödeme programlarını küçültmesiyle birlikte geldi. Meta, bu yılın başlarında içerik üreticilere profillerine yerleştirilen reklamlar için ödeme yapan bir programı kapatmıştı. Şirket, 2023 yılında Reels içerik üreticilerine Instagram ve Facebook’ta bonus vermeyi bıraktı. Şirket ayrıca 2022’de bağlı kuruluş pazarlama bonuslarını da sonlandırdı.
Bu son değişiklikler göz önüne alındığında, Instagram’ın ödül sahiplerine herhangi bir maddi tazminat ödemeyen sembolik bir ödül programı başlatması ilginç. Bunun yerine, içerik üreticileri için Oscar’lar gibi (gerçek bir tören olmadan) olması gereken bir ödül programı oluşturmaya odaklanıyor.
Şirket, blog yazısında ödülün “yaratıcı riskler almaktan korkmayan ve bunu kendi yöntemleriyle yapanları kutlamak için” olduğunu belirtti. “Yaratıcılıklarıyla insanları bir araya getiren ve takdiri hak edenleri kutluyoruz.
Yorum Yaz